1/5 Autenticita
Slyšeli jste to již milionkrát v každé druhé příručce marketingu – nikdy svým zákazníkům nelžete o sobě, své firmě nebo o svých produktech. Nehrejte si na nic, čím nejste. Buďte sví, buďte autentičtí. Že je to jedno velké klišé? Ano, ale přesto je podle průzkumů autenticita rozhodujícím faktorem nákupního chování 90% respondentů.
Právě autenticita, uvěřitelnost a přirozenost bude pro konzumenty obsahu nejen na sociálních sítích, ale i jinde v digitálním i offline prostoru stále důležitější a nezbytnější pro to, aby si k vaší značce či produktu vytvořili pozitivní vztah.
A protože bez kladného vztahu ke značce, jak víme, nejsou nákupy, nejsou objednávky, není byznys, je alfou i omegou zvolit takovou marketingovou komunikaci, kterou se budete prezentovat přirozeně, bez příkras – prostě uvěřitelně.
Teprve pak lidé nakoupí.
2/5 Osobní komunikace
Lidé chtějí mít pocit, že se o ně zajímáte. Kupují si váš produkt, protože uspokojí jejich potřeby, či vyřeší nějaký problém. Než se však tak stane, mohou se ptát, informovat nebo vám popisovat své dojmy, nadšení, obavy z produktu…
Vždy komunikujte. Odpovídejte na komentáře na sociálních sítích, na e-maily, nebo na dotazy z kontaktních formulářů. Odpovídejte i na obdržené recenze na Facebooku či Googlu.
Krom toho, že pružně reagujete na dotazy i podněty klientů, budíte důvěru a pozitivní dojem, rovněž navenek tak dáváte najevo, že „žijete“.
Pamatujte, že i nespokojeného zákazníka lze komunikací převést na druhou stranu mezi ty spokojené. Nejhorším scénářem je však nechat klienta s negativní zkušeností jen tak jít a nekomunikovat. Takovou zkušenost pak onen klient milerád „doporučí“ všem svým známým i neznámým…
3/5 Personalizace
„Ahoj Davide,“
„Milá Petro,“
… určitě znáte podobná oslovení z obchodních e-mailových nabídek, které chodí do vašich schránek. Faktem je, že personalizace nás jako respondenta marketingové komunikace a potenciálního zákazníka vždy potěší.
Už i samotné oslovení jménem zní prostě lépe, než „Milá paní, vážený pane.“ Z personalizace a „osobitějšího“ oslovení máme jednoduše větší pocit sounáležitosti a jsme si v komunikaci mezi firmou a zákazníkem tak nějak blíž, což opět pozitivně ovlivňuje vztah, který si zákazník k nám jako prodejci buduje.
4/5 Originalita
S tím, jak se doba zrychluje, lidé konzumují stále více a více obsahu. Avšak protože den má stále bude mít jen 24 hodin, jednotlivý obsah konzumujeme rychleji a rychleji, a jsme stále náročnější na kvalitu obsahu, který nás zaujme.
Důsledkem jsou letošní čísla, kdy na zaujetí potenciálního klienta na internetu máme průměrně 3 vteřiny. Pokud jej za tu dobu svým obsahem nezaujmeme, jednoduše skroluje prstem dále a je „vymalováno“.
Je tedy žádoucí používat formáty, kterými lze zaujmout „na první dobrou“ ve zlomku vteřiny – heslovité texty, poutavou infografiku, videa, originální obrázky či nápadité fotografie.
5/5 Frekvence
„Sejde z očí, sejde z mysli.“ neplatí jen v případech nešťastně zamilovaných, ale i samozřejmě čím dál tím více i v marketingu. Se zrychlující se dobou a stále novým obsahem přirozeně zapomínáme ten starší – dříve konzumovaný.
Zákazníci tak zapomínají a pokud jim prostřednictvím naší marketingové komunikace nedodáváme stále nový obsah, jejich vztah k nám jako prodejci postupně chladne až nakonec se může zcela vytratit.