Úkoly, které můžeme udělat kdykoliv velmi často neuděláme nikdy.

Mnozí lidé rádi využívají seznam úkolů, protože je jde o nejjednodušší systém, jak na něco nezapomenout. Proč však metoda prostého seznamu úkolů nikdy nefunguje moc dobře?

Dejme tomu, že máš 5 úkolů, které máš dnes splnit, avšak odpoledne stále bojuješ teprve s druhým. Na konci pracovního dne ti na seznamu zbydou dva tři úkoly, jejichž nesplnění ti přináší pocit viny, které snižuje tvou produktivitu.

Navíc se ti tyto nesplněné úkoly hromadí a jen jen otázkou času, kdy dojde k zahlcení, které může přinést i syndrom vyhoření.

Jak tedy na to?

Namísto seznamu úkolů používej kalendář a strategii rozděluj a panuj – větší úkoly, tedy projekty si rozepiš na jednotlivé akční kroky a ty si termínuj do volných časových oken.

Kalendář ti poskytne globální pohled na úkoly a lépe připraví tvé myšlenkové pochody na další kroky.

Jaké nástroje použít?

Google Calendar

Ticktick

Co si přečíst k tématu?

15 tajemství moderního time managementu Kevina Kruse