Michal Birkáš | Marketingový bohém
  • Home
  • O mne
  • Kurzy & Školení
  • Blog
  • Potkejme se
6. 1. 2022

5+2 trendů na instagramu v roce 2022

5+2 trendů na instagramu v roce 2022
6. 1. 2022

Vysoký organický dosah a přibývající followers, instagramová mantra, ke které zdaleka nevzhlíží jen marketéři. Jak ale dosáhnout toho, aby tvůj obsah instagram šířil mezi lidi a nové publikum? Tušíš správně. Musíš se stát poslušnou d😎vkou algoritmu – publikovat a chovat se tak, jak jen on chce.

Dělej letos následující, algoritmus bude milovat Tebe a Ty pak svá čísla ve statistikách… 🙏

Takže, co vlastně to dělat

1. Zaměř se primárně na Reels a další video obsah

Právě prostřednictvím Reels na svém profilu nastínil v těchto dnech CEO Instagramu Adam Mosseri priority sociální sítě na rok 2022, kde jen potvrdil, že Instagram již dále nechce být a priori sítí pro sdílení fotografií, nýbrž komunikační video platformou.

V nadcházejícím roce tak bude maximálně podporovat šíření video obsahu, zvláště pak jeho nové vlajkové lodi Reels, díky níž zdatně konkuruje aktuálně svému největšímu rivalovi TikToku.

Publikace videí tak letos bude pro organický růst profilu v podstatě nutností. Samotný instagram doporučuje denně publikaci 1-2 Reels + 3-5 stories rozložených v čase – náročná výzva jak na samotnou výrobu stále kvalitního obsahu, tak i na čas.

Prostřednictvím video formátů však můžeš jednoduše pozvat své publikum do zákulisí Tvé značky. Ukázat, co se děje pod pokličkou. Komunikovat, že se u Tebe stále něco děje a firma či projekt žije.

Zabíjíš tím pak dvě mouchy jednou ranou – publikuješ atraktivní obsah a navíc prostřednictvím autenticity buduješ silnou komunitu a důvěru u svého publika. A jak víme, silná komunita s důvěrou ve značku dříve či později vždy nakoupí.

2. Využívej story links. Maximálně.

Možnost přidat svůj vlastní link do stories? Dlouho a miliony lidí očekávaný game changer roku 2021. Dosavadní funkce swipe up byla do té doby jen pro vyvolené profily nad 10 tisíc sledujících.

Vymáčkni z této možnosti maximum – je to nejefektivnější způsob, jak členy své komunity směrovat mimo instagram k tvým cílům, nákupům, objednávkám, registracím, prostě konverzím.

Máš nový článek na blogu? Nahoď k němu se stejnou náhledovou fotkou příspěvek na Feed. Z feedu jej nasdílej do svých stories, kde rovnou pod fotku přidej přímý proklik na svůj blog.

Pořádáš webinář? Nezapomeň vytvořit sadu stories s informacemi, co se na webináři dozvíme, jak nám pomůže a rovnou přidej přímý link k registraci.

Živíš se módou? Nafoť OOTD a přímo do stories přidej prolink na tvůj e-shop k jednotlivým produktům.

3. Fotografie posílej ven v Carouselech

Carousely jsou dalším produktem, který bude instagram letos tlačit dopředu jednoduše proto, že lidi baví. Proč? Díky tomu, že do jednoho carouselu můžeš naskládat až deset fotografií/videí, můžeš jeho prostřednictvím vyprávět příběh a být velice kreativní.

Instagram ti pak pomůže v jeho prezentaci – pokaždé, když si uživatel obnoví feed, zobrazí mu jinou fotku/video z tvého carouselu. Jeden příspěvek tak bude dlouho dobu budit dojem nového – neokoukaného obsahu.

Samotný instagram pak doporučuje kombinovat v rámci carouselu fotografie a videa tak, aby pro uživatele bylo atraktivní si carousel prolistovat celý – a jak víme, čím delší čas uživatel na jednom tvém postu stráví, tím daný post bude algoritmem více a více milován a hlavně organicky šířen. 🙏

4. Komunikuj, komentuj, lajkuj

Instagram jako sociální síť ze své podstaty chce, ať na něm trávíme pokud možno maximum svého času, který bude nejlépe proložen rozmanitými interakcemi, takže je žádoucí lajkovat a hlavně komentovat příspěvky ostatních, diskutovat v komentářích a chatovat prostřednictvím zpráv.

Mosseri rovněž uvedl, že messaging je v současnosti hlavní komunikační formou ve společnosti, a chce, aby v tomto trendu sociální síť hrála prim. Instagram tak letos uživatelům nabídne nové funkce a více transparentnosti ve svém Directu.

5. Připomínej se pravidelně

Každým rokem se objem informací na onlinu exponenciálně zvyšuje, což se samozřejmě dotýká Instagramu. Ještě v letech 2014, 2015 ti stačilo přidat příspěvek v pondělí a v prosinci a bylo to v pořádku – tvé příspěvky byly na očích a měly slušný organický dosah.

S čím dál tím větší konkurencí a záplavou obsahu je však dnes situace zcela jiná. Chceš urvat alespoň nějaký organický dosah, aby tvé příspěvky vůbec někdo viděl? Pak musíš publikovat pravidelně, aby na tebe publikum a nakonec i algoritmus zcela nezapomněli.

Již jsem zmínil, že instagram doporučuje denně publikaci 1-2 Reels + 3-5 stories rozložených v čase, k tomu bys měl přidat ideálně 1 příspěvek na Feed, ideálně Carousel. Do feedu však můžeš publikovat i své Reels.

Prostřednictvím stories buduješ vztah se svou komunitou. Reels a příspěvky ve Feedu Ti však přináší nové sledující, nezapomínej tedy na ně.

To už je celkem slušný objem práce na jeden profil a pokud firemních profilů spravuješ více, začíná být ze správy Instagramu seriózní fulltime job. 😉

… a jak to rozhodně nedělat

Pro masochisty, kteří pak chtějí jít směrem opačným a snížit svůj dosah téměř na nulu, mohu ze zkušenosti doporučit dva tipy, přičemž k shadow banu (tzn. budeš si publikovat maximálně tak sám pro sebe, neb tvůj obsah nebude nikomu zobrazen) stačí bohatě jeden z nich:

1. Nakup si followers

Snaha o jakékoliv umělé navýšení dosahu, tj. nákup followers či správa účtu aplikací, zajišťující interakce – lajkování příspěvků ostatních atp. je dlážděná cesta do instagramového pekla.

Algoritmus vyhodnocuje chování uživatelů prostřednictvím strojového učení, díky němuž sebe sama neustále zdokonaluje. Modely chování miliardy aktivních uživatelů průměruje a jakékoliv odchylky od normálu tj. např. nezvykle rychlý nárůst sledujících, bývají nemilosrdně penalizovány. A je třeba říct, že už pár let je v tom zatraceně dobrý.

2. Měj nepohodlné názory

Z aktuálního soudku a zkušeností s mými agenturními klienty stačí například prostřednictvím stories rozhlašovat, že covid je rýmečka, očkování je projekt farmaceutické lobby, nebo jen přesdílet pár fakenews.

V lepším případě ti síť oznámí, že obsah smazala, protože šíří nepravdivé informace, v horším případě si vysloužíš dosah zero do zera nebo rovnou ban.

Počet čtenářů: 361

LÍBIL SE TI ČLÁNEK? SDÍLEJ JEJ PROSÍM SVÝM ZNÁMÝM...

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • WhatsApp
  • Pocket
Předchozí článek5 TOP marketingových trendů v roce 2022Další článek 7 zákonů lepšího života

1 komentář

Marek Vlček napsal:
18. 1. 2022 (11:04 pm)

Skvělý článek. Díky za něj.

Odpovědět

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

TOP články

  • TIP #2: Začni naplno využívat kalendář
    TIP #2: Začni naplno využívat kalendář
  • TIP #1: Pořiď si svůj externí mozek
    TIP #1: Pořiď si svůj externí mozek
  • 7 zákonů lepšího života
    7 zákonů lepšího života
  • 5+2 trendů na instagramu v roce 2022
    5+2 trendů na instagramu v roce 2022
  • 5 TOP marketingových trendů v roce 2022
    5 TOP marketingových trendů v roce 2022
Sledovat na Instagramu
Na tomto webu jsou používány soubory cookie, abychom vám poskytli co nejrelevantnější zážitek tím, že si zapamatujeme vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s používáním VŠECH souborů cookie. Můžete však navštívit „Nastavení souborů cookie“ a poskytnout kontrolovaný souhlas.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vždy povoleno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDélkaPopis
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
ULOŽIT A PŘIJMOUT