Žijeme v době, kdy povolání influencer atakuje žebříčky toho, co by chtěli mnozí z nás v životě dělat. Mít tisíce followers, spolupracovat se značkami a živit se Instagramem je snem nejen mnohých maminek s kvalifikací „dvě děti,“ ale i firem a značek jako takových.
Bohužel, nebo spíše bohudík dnes k vybudování instagramu s dosahem vede již pouze ta trnitá cesta, protože jakékoliv ulehčení, například v podobě nákupu sledujících, či tvorby umělých interakcí je nekompromisně penalizováno dnes již téměř dokonalým algoritmem.
Jak tedy získávat první sledující? Přináším ti svých 8 tipů:
1. Přinášej hodnotu
Před publikací obsahu se vždy sebe zeptej, co přinese Tvým sledujícím.
Proč by Tě měli sledovat,
a proč sleduješ někoho Ty sám.
V drtivé většině sledujeme účty, které nám osobně přináší nějakou přidanou hodnotu. Od cestovatelů poznáváme zprostředkované krásy světa, u fotografů řešíme, jak byla daná fotka pořízena a třeba u marketérů rádi sledujeme tipy, které nám pomohou ve vlastním byznysu.
Neboj se se svým publikem podělit o část svého know-how. Zprostředkuj lidem svým obsahem kousek své odbornosti. Neboj se nastínit, jak věci reálně děláš. Přidanou hodnotou získáš nové sledující a zároveň si buduješ loajální komunitu, která dříve či později třeba nakoupí.
2. Buď konzistentní
Vždy se drž svého tématu.
Jsi marketér? Snaž se všechen obsah
publikovat v návaznosti na marketing.
Jak bylo zmíněno výše, lidé tě chtějí sledovat z nějakého důvodu – přinášíš hodnotný obsah a informace z nějaké odbornosti, oboru, který řeší jejich problémy. Snaž se držet svého tématu a vnést svou odbornost do veškerého publikovaného obsahu.
3. Autenticitě lidé věří
Buď svůj. Nemusí být vše nablýskané a dokonalé.
Aby Ti lidé věřili, musí to být hlavně opravdové.
Ukaž svému publiku, že i za Tvou značkou, byznysem, službou stojí „obyčejní“ lidé, kteří občas dělají chyby.
4. Neboj se interakcí
Algorytmus chce, ať na IG trávíš čas.
Komunikuj s publikem, komentuj a lajkuj příspěvky populárních účtů. Zapojuj se.
Komunikace s Tvými sledujícími přidává na důvěryhodnosti a buduješ si tak okolo sebe svou silnou komunitu.
5. Publikuj pravidelně
Sejde z očí, sejde z mysli.
Připomínej se svým followers
pravidelně, ať si zvyknout Tě vnímat.
6. Využívej stories i reels
Neboj se videí. Instagram chce,
ať je používáme proto, že to chtějí
jeho uživatelé.
7. Používej hashtagy
Hashtagy, na kterých byl Instagram vystavěn, stále fungují. Používej minimálně 10 relevantních tagů.
8. Nelpi na dokonalosti
Nejhorší příspěvek je ten nepublikovaný.