Všichni to známe – zavolá nám z call centra obchoďák, že aktuálně mají nový nástroj, ideální pro propagaci vaší firmy, a rovnou se ptá, zda k vám může poslat dalšího obchoďáka, aby vám onen nástroj představil a přirozeně z vás vytáhl peníze. Takový scénář doslova miluji, a tak si obchoďáky vždy v kanclu rád vyslechnu.
Tentokrát mi volali z Mediatel.cz, ano, toho Mediatelu, který ještě před pár lety roky rýžoval na předražených zápisech ve Zlatých stránkách. Tištěné telefonní seznamy jsou však již pasé a tak se tyto firmy a jim podobné (např. Evropská databanka a jiné) „specializovaly“ na online marketing se záměrem si z něj opět udělat zlatý důl.
Fakt, že vám chce tvorbu webu nabídnout firma, jejíž web je přeplácaný sliding prvky tak, že je uživatelsky nepoužitelný, bych pod heslem pod svícnem je největší tma překousl. Fakt, že vám efektivní správu sociálních sítí nabízí firma, jejíž profil na Instagramu má na kontě slabých osmdesát fanoušků, bych také překousl – každý se musíme nějak živit.
Ale fakt, že vám o tom, co je a není na internetu v trendu přijde přednášet padesátiletá obchoďačka s účesem na hlavě á la zlatá sedmdesátá, vás dokáže dožrat. Náš expertní rozhovor odráží pár hlášek, které bych od paní akvizitorky (nebo inkvizitorky?!) tesal do kamene:
- „dostanete od nás 20 kvalitních odkazů, protože něčím je třeba ty roboty nakrmit“
- „objevíte se i v zahraničních katalozích, to má ten Google bot rád“
- „jsme jedním z nejvýznamnějších partnerů Googlu, můžeme měnit i Google tagy“
Po podobných zkušenostech musím říct, že posunutí mého stolu v kanceláři ke dveřím, čímž jsem pro návštěvy vytvořil stísněnější nepříjemný prostor, bylo správným rozhodnutím, které nese své ovoce a obchoďáci vás dlouho nezdrží. Rovněž v těchto případech ani nedoporučuji nabízet kafe O:-)