V roce 2023 bude marketingová krajina stále více digitalizovaná a personalizovaná. Zde je pět hlavních trendů, které se v tomto roce očekávají. Přízpůsobíš svůj obsah, nebo ti ujede vlak?
Více umělé inteligence v marketingu
V roce 2023 budou firmy používat stále více umělé inteligence (AI) v rámci svých marketingových kampaní. AI pomůže firmám vytvářet personalizované zážitky pro své zákazníky tím, že umožní rychlou a efektivní analýzu dat, což zase umožní firmy přizpůsobit své kampaně podle chování a preference každého zákazníka.
Již dnes používáme GPT Chat běžně pro psaní článků a tiskových zpráv, DALL-E pak pro ilustrace a tvorbu grafiky. V dalších měsících se používání těchto nástrojů rozšíří do nevídaných rozměrů.
Hlasové vyhledávání se stane běžnějším
V roce 2023 bude hlasové vyhledávání stále populárnější. S rostoucí popularitou chytrých reproduktorů jako jsou například Amazon Echo nebo Google Home, zákazníci budou hledat produkty a služby pomocí hlasových povelů. Firmy budou muset optimalizovat své webové stránky a obsah tak, aby se dobře zobrazovaly při hlasových vyhledáváních.
Další boom přijde s integrací umělé inteligence do hlasem ovládaného hardwaru.
Rozšířená realita (AR) bude běžnou součástí marketingových kampaní
Rozšířená realita (AR) bude stále více používána v marketingových kampaních. AR umožňuje firmám vytvořit zajímavé zážitky, které zákazníci budou chtít sdílet a vyprávět o nich svým přátelům. Například módní značky mohou použít AR pro virtuální zkušení oblečení nebo kosmetické značky pro vyzkoušení různých odstínů rtěnek.
Více interaktivního obsahu
Interaktivní obsah se stává stále důležitějším pro zákazníky, kteří chtějí být více zapojeni do kampaní a mít větší kontrolu nad svými zážitky. Firmy budou v roce 2023 více používat interaktivní obsah, jako jsou kvízy, hry nebo soutěže, aby zvýšily angažovanost zákazníků.
Influencer marketing se bude stále více specializovat
V roce 2023 se influencer marketing bude stále více specializovat. Namísto spolupráce s velkými influencery, firmy budou více spolupracovat s mikroinfluencery, kteří mají menší, ale velmi angažovaná publika.