Proč jsem zaměstnancem i podnikatelem

Nedílnou součástí mé práce i mého podnikání je komunikace s lidmi. Denně jednám s desítkami lidí z pozice manažera marketingu u nás ve 3CSAD a denně také jednám se svými klienty z pozice webdevelopera a marketéra živnostníků a malých podnikatelů. Převážně od živnostníků slýchávám, jak je dnes podnikání těžké a kdyby nebyli zadluženi a mohli si znovu vybrat, nechali by se raději dobře zaměstnat.

Naopak od mých přátel převážně z řad zaměstnanců často slýchávám jak jsou mizerně za svou práci placeni nebo jak se po nich nadřízení vozí.

Já jsem se rozhodl zorganizovat si svůj pracovní život jako spousta jiných – čerpám zkušenosti ze zaměstnání i z podnikání zároveň. Proč?

Každá práce mi dává něco jiného

Každý kdo pracuje a přitom podniká se často potýká s otázkami typu – Proč to děláš, když si podnikáním vyděláš více?Proč raději ten čas, který trávíš v práci nevěnuješ rozvoji firmy? – a podobně. Na tyto otázky je těžké odpovídat lidem, kteří přínos práce vidí jen penězích. Finanční stránka je sice nejdůležitější, pro mne jako marketéra a webdevelopera jsou však důležité i jiné benefity – těmi nejcennějšími z nich jsou zkušenosti.

Gándhí řekl, že „Bez činu zůstává i nejkrásnější myšlenka bezcennou.“ Nedávno jsem četl při ranní kávě někde na blogu myšlenku, že hodina praxe vydá za tisíc hodin teorie. A právě praxe a zkušenosti je to, co mne do 3CSAD táhlo a stále táhne.

Mé zaměstnání mi dává možnost řídit a spravovat velké kampaně, ke kterým bych se v mém podnikání nedostal. Rozpočty na marketing v 3CSAD jsou diametrálně odlišné od rozpočtů živnostníků a malých firem, což mně jako marketérovi dává větší možnosti a „rozmach“.

Na druhé straně mé podnikání mě naučilo jednat s lidmi, neustále monitorovat poslední marketingové trendy a zkoušet, jaké marketingové strategie fungují.

Zkušenosti z podnikání uplatňuji v zaměstnání a naopak

Když si mne minulý rok ve 3CSAD z několika kolového přijímacího pohovoru vybrali na pozici manažera marketingu, nebylo to proto, že jedna z mých předešlých pracovních pozic byla správce daní, ale proto, že jsem využil znalosti, zkušenosti a reference ze svého podnikání.

Fakt, že jsem u 3CSAD již přes rok naznačuje, že budu patrně dobrým marketérem. Dobrým jsem ale jen proto, že neustále čerpám nové zkušenosti v oblasti marketingu a komunikace s lidmi, experimentuji s novými kampaněmi a zaměřuji se na potřeby svých zákazníků. Cokoliv co v malém měřítku u svých klientů vyzkouším a funguje, snažím se překlopit do marketingu v 3CSAD.

Zkušenosti z mého zaměstnání na manažerské pozici naopak obohacují mé podnikání o větší rozhodnost a neústupnost.

Čerpání zkušeností ze dvou úrovní najednou a jejich vzájemné prolínání bych hodnotil jako největší přínos, který mi práce spolu s podnikáním přináší.

Ani krok bez time a projekt managementu

Každý má denně k dispozici rovných 24 hodin. Většina z nás je rozdělí mezi spánek, zaměstnání a rodinný život. Jak do tohoto poměru vpasovat ještě vlastní byznys tak, abychom v oněch 3 oblastech zůstali efektivní? Já zdánlivý nedostatek času řeším úspěšně precizním plánováním času a projektů.

V mé Asaně přibude denně 10-20 úkolů v rámci nejrůznějších projektů, které mám díky mobilní aplikace stále na očích. Asana se skvěle kamarádí s Google kalendářem, do kterého automaticky vkládá úkoly s nastavenými deadliny. Vše je automaticky synchronizováno mezi počítačem, tabletem i mobilním telefonem.

O tom, jak efektivně zvládat úkoly a jaké konkrétní nástroje vám v tom pomohou, budu psát ve svém dalším článku.

Skloubit práci, soukromý život a byznys je dlouhodobě možné, avšak tento styl života od vás bude vyžadovat kázeň a disciplínu. Hodiny pro prokrastinaci ve svých 24 hodinách sice najít můžete vždy, ale počítejte s tím, že vám tento čas bude již zítra chybět…

Vaše komentáře

komentářů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *